torsdag 2 april 2009

Hemma igen...

... och det känns skönt att vara tillbaka.

Jag lämnade ett soligt Düsseldorf och kom tillbaka till ett regnigt Italien. Regnet öste ner när jag klev av planet i går kväll. Och det första jag kom att tänka på var doften. Den där småvarma, fuktiga luften som luktar Italien och som får mig att känna mig hemma. Härligt!

Vad kan jag säga om mässan. Rent jobbmässigt för företaget gick det sådär. Inte speciellt många nya kontakter och sista dagen var det inte mycket besökare. Ett bra tillfälle för mig att provsmaka viner och det finns så mycket goda viner runt om i världen! Jag kommer med lite vintips framöver.

Jag gillar mässor och det bästa av allt är att man pratar med människor från alla hörn av världen. Det skapas kontakter och personligen fick jag några intressanta kontakter! Bland annat en norsk importör som kan tänkas behöva hjälp på den italienska marknaden.

Nu är det dags för lunch. En stor tallrik pasta!!

9 kommentarer:

  1. Kontakter ar alltid bra! *nicka*

    Och jag ska nog ocksa ha pasta til lunch idag. Det lat sa gott.

    SvaraRadera
  2. Smaklig måltid!

    Kul att höra att dina dagar varit givande, det verkar som om mässan har varit ett lyckat avbrott i den vanliga lunken. Ett avbrott är oftast välkommet, det är skönt att få pausa, och sen komma hem och återupptäcka det som man i vanliga fall tar förgivet.
    Kram !

    SvaraRadera
  3. Åh vad du verkar ha haft härligt på din vintripp:)
    Och jag kan tänka mig att det känns underbart att komma "hem" bara jag hör Toscana så blir jag lyrisk:)
    Vintips,,,jag säger bara skynda dig.
    Ha d gott vännen min
    Kram sari

    SvaraRadera
  4. Kul att du är tillbaka (för oss bloggläsare alltså) Välkommen hem :)

    SvaraRadera
  5. Vin trippar kan ofta vara intressanta upplevelser! :o) Kul att du haft det bra!

    SvaraRadera
  6. Myra, precis, kontakter är alltid bra att ha :) Jag har verkligen saknat en stor tallrik pasta och det var hur gott som helst!

    Segsliten, helt rätt. Det blev mycket bättre än jag väntat mig och är för tillfället full av energi :)

    Sari, vintipsen kommer. Tänkte kolla hur många av vinerna jag provade finns att köpa i Sverige :)

    Utlandsmamman, tack så mycket söta du :)

    SvaraRadera
  7. Weirdo, hihi, verkligen! Jag har haft det jättebra :)

    SvaraRadera
  8. Det lät inte så illa, med lite vindrickande. Hur lever livet i Toscana, denna vackra plats på jorden?
    Ramlade in här av bara farten och jag undrar om jag inte varit här förut. Drack nyligen en flaska mycket gott vitt vin från Italien Ancora Trebbiano d´Abruzzo. Finns inte på det svenska bolaget men jag undrar om du smakat det där nere. Skall hålla hög klass har jag hört ryktesvägen av de som "kan vin"
    Kommer igen för det är alltid roligt att höra vad som hander utanför den svenska sandlådan. Om jag får givetvis?

    SvaraRadera
  9. Sveriges gladaste man, vin är väldigt gott och det finns mycket att välja på :) Jag har inte smakat på det vinet från Abruzzo. Det produceras vita viner från Toscana av den gröna druvan Trebbiano men jag har andra favoriter. Den är lite för syrlig för min smak. Jag gillar vita viner med mer framträdande frukter, som sauvignon blanc.
    Tack för titten & självklart är du välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera