torsdag 9 april 2009

Ett ägg med posten

Jag skrev innan att jag inte hade så mycket påsk här hos mig.

Men jag har faktiskt fått ett "riktigt" påskägg, från en söt kompis där uppe i Sverige. Jag vill kalla det "riktigt" för italienska påskägg ser lite annorlunda ut, det har Utlandsmamman skrivit om.

Nu gäller det att hålla fingrarna i styr och inte bli för godissugen. Det är inte lätt för svenskt smågodis är något jag saknar!

För visst måste man vänta till Påskafton? Hos Segsliten råder delade meningar om vilken dag!

9 kommentarer:

  1. Där fick du lite påsk ialla fall.
    Så du saknar lite svenskt smågott. Säg bara till så ska jag sända lite åt dig.
    Kramen igen.
    Synne.

    SvaraRadera
  2. När man ska äta godiset vet jag inte, tycker att det bestämmer man själv. Men om du väntar behåller du ju det goda längre!
    Påskkram
    Carin

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med ett svenskt påskägg! Jag tror jag får nöja mig med ett Kinder-ägg om jag vill ha ägg i godisvägen i år.. :)

    SvaraRadera
  4. neeeej dååå, inte måste man vänta till påskafton ;o)

    SvaraRadera
  5. Inte alls! Hos mig får barnen sina ägg på skärtorsdagskvällen...........fast om det är "godkänt" vet jag inte. Men det är nöjda!
    Tycker du ska äta ditt ägg med gott samvete. Risken är ju bara att du kommer att bli sugen på mer svenskt godis! Nu ska jag kolla hos Utlandsmamman för jag blev nyfiken på italienska påskägg! Ha det så skönt i helgen och glöm inte att borsta tänderna efter alla sötsaker! Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Synne, ja lite påsk fick jag i alla fall :) Tack, det ska jag komma ihåg om det krisar med godisabstinensen!

    Carin, jag tror att jag lyckas vänta tills imorgon :)

    Laura, i vilket fall som helst är ett kinder ägg alltid ett ägg! Så vi kan säga att det duger :)

    Pysen, du tycker inte det?! Det låg faktiskt några hemkolor utanför ägget, och jag har såklart redan smaskat i mig dom :)

    Anette, ok, då är påskäggstraditionerna lite olika runt om i Sverige :) Jag är en liten godisråtta så det där suget efter sötsaker är svårt att komma ifrån. Hihi, ska borsta tänderna riktigt noga :)

    SvaraRadera
  7. GLAD PÅSK! Småsgodis måste man ju ha på påsk! Tur att du fick lite!

    SvaraRadera
  8. Hejdu! Vad roligt att du fick ett "svenskt" påskägg, så du fick din lösgodisabstinens stillad! :)
    Jag har köpt en massa godis till påskägg till andra och lite mindre till mig själv. Jag ska ju vara nyttig, men lite godis borde jag ju kunna få äta när det är påsk? ;)

    Ha en mysig påskhelg nere i Italien, själv är jag på ett av mina andra favoritställen, (utöver Italien dvs) i rucklet! Solen skiner och det är helt ljuvligt tyst ute i skärgården!
    Ha det gott! Påskkram!

    SvaraRadera
  9. Malin, hoppas att din påsk också varit fin :) Ja, lite godis måste man ju få äta...

    Jo, mmm, det smakade bra med lite smågodis från Sverige :) Självklart får/ska du äta godis när det är påsk! Hoppas att du haft det bra därute i "rucklet" :)

    SvaraRadera