söndag 5 april 2009

Klart för lunch och fotboll

En riktigt fin söndag. Solen strålar, det luktar nyklippt gräs, det grillas runt om i kvarteret inför söndagslunchen.

I dag är det Serie A fotboll hela dagen. Jag och Francesco kommer äta lunch framför tv:n och samtidigt heja på vårat "Fiorentina". Fast jag vet inte hur länge jag klarar av att vara inomhus. Känner mig väldigt sugen på en promenad med kameran!

Ska ta och sticka in kycklingen i ugnen nu. Snart börjar matchen!

Försöker hjälpa till att sprida den här bloggen runt om i världen. Jag har kikat in där ett par gånger och den verkar väldigt intressant. Fina bilder och läsvärda inlägg!

Trevlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Fotboll hade jag nog kunnat bli lätt besatt av om jag bodde i Italien. Här hemma är det mer ljummet tycker jag.. :)
    Idag är vi ute i rucklet för första gången sen nyår, vädret är fint och fåglarna sjunger! Härligt!
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en fantastisk söndag i mina öron! Fast jag förstår samtidigt att du vill ut i det fina vädret... Svårt val.. Fast på något sätt vinner du hur du än gör ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Jo, jag var aldrig speciellt intresserad av fotboll när jag bodde i Sverige. Men nu är jag ett hängivet fan :) Det låter som en fin söndag tycker jag!

    Ingelalala, nu hade jag turen att solen försvann! Det blev ett enkelt val tillslut :)

    SvaraRadera