lördag 25 april 2009

Dop

Solen är framme och jag börjar så sakta vakna upp. Måste erkänna att jag är väldigt seg på morgonen och det tar ett bra tag innan jag börjar fungera...

Men i dag måste jag lägga i en högre växel och snabba på. Vi ska nämligen på dop och om jag förstått det hela rätt kommer det bli ett flådigt sådant.

Den lilla pojken kommer att döpas i en kyrka nära Piazzale Michelangelo. Och efter dopet blir det lunch vid en av restaurangerna där man kan blicka ut över Florens.

Det börjar bli dags att fixa till sig!

5 kommentarer:

  1. Låter som om du har en spännande dag framför dig! Ha det så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig varit på något dop här, du får berätta hur det var sen :o)

    SvaraRadera
  3. Ha en bra dag, och ät inte ihjäl dig!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. Jag vill också gå på dop..Bröllop och konfirmation. Det enda jag vart på här nere är tyvär begravning.Ha så roligt..kram..Jag ska trösta mig nu med sparrisen jag köpte på marknaden. Sen ska jag fortsätta på byfesten ikväll..kram

    SvaraRadera
  5. Anette, tack så mycket! Jag har haft en jättebra dag :)

    Pysen, det kommer, det kommer! Men inte i dag :)

    Segsliten, haha, jag har nästan ätit ihjäl mig :)

    Lurigopalia, det är en upplevelse! Ibland kan det bli lite väl mycket mat, men i dag var det lagomt :) mmm, vad gott med sparris!

    SvaraRadera