onsdag 7 januari 2009

Facebook nyheter

Teven är på och det händer ganska ofta att nyheterna tar upp hur stort Facebook har blivit i Italien. Juli 2008 fanns det 572 000 italienska användare och fem månader senare har antalet vuxit till 4 900 000.

Lite efter dom andra länderna i Europa. Den här "förseningen" av Facebook i Italien beror säkert på att den italienska versionen kom i slutet av Mars 2008. Engelska är inte deras starka sida! Efter det har det gått hur snabbt som helst. Och alla pratar om det!

Jag finns också på Facebook men använder det inte speciellt mycket. Går in lite då och då för att se vad vänner runt om i världen har för sig.

En del av mina italienska vänner är helt Facebook galna. Det skickas inbjudningar till det här och det där.

Lite för mycket tycker jag.

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad roligt att du tittade in på min blogg, du är hjärtligt välkommen tillbaka! :) Hur kom det sig att du hamnade i Italien och Toscana?

    Jag ska titta in här senare också, men eftersom jag har varit borta nästan hela förra månaden så har jag en hel del bloggar att läsa ikapp mig på, så det får bli efter det. :)

    Ha det bra!

    Hälsningar från ett soligt Istanbul (men här har det också regnat i över en vecka i sträck!). Hoppas att ni också får lite sol snart!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har också många Facebook galna vänner, jag vet inte riktigt varför jag inte vill gå med. Vännerna är på mig ganska så ofta men nej det är helt enkelt inget forum för mig. JUST NU ska jag tillägga, jag kan vara extremt seg när det gäller sånt här. Bara det här med att blogga nappade jag ju på i oktober 2008, när jag läser bloggar nu ser jag att det har varit på tapeten väääldigt länge! :) ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Är de inte efter med det mesta vad gäller Internet?! Känns ofta så iaf. Man kan inte ta förgivet att ett företag/ en affär man söker har en hemsida (eller en som det är ngn nytta med).
    Fast vad gäller Facebook är jag sämre än dem. Har inte orkat ta mig tid till det... och kommer antagligen inte heller göra det.
    Har inte ert regn övergått i snö ännu? Här är det helt galet mycket snö!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Veronica,
    har suttit o läst din blogg. Lite grön av avund blir man ju,,,,,TOSCANA,,,,,bara det:)
    Jag har inte hunnit läsa allt men ska göra det,,det är som en bra bok hi hi
    Ha de bra
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Där håller jag med dig. Jag höll på att bli tokig på alla inbjudningar hit och dit som skickades till mig. Jag håller mig uppdaterad hos mina gamla vänner och bekanta och går in kanske varannan månad. Igår var faktiskt en sån dag. Men några inbjudningar skickar jag minsann inte. Vill inte ha dem själv och håller mig därför från att skicka också, men en del bekanta verkar ha lepra i fingrarna och skickar ALLT till mig... *flin*

    Hoppas allting är bra med dig. Här är kallt som fasen idag.

    Kul att du också är med och tävlar om mitt halsband hos Ingela la la. Spännande att se vem som vinner sen. =)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Laura, Hej! Tack för titten och kommentaren. Hur jag hamnade i Toscana är en lång historia. Det är nog dags att jag gör ett inlägg om varför det blev Italien.

    Cz, du gör rätt i att inte gå med. I slutändan är det inte mycket du missar. Jag gillade det den första tiden men kom på rtt snabbt att det inte var något för mig. Apropå bloggandet så började jag också ganska sent. Men det här är ju skoj :)

    Utlandsmamman, visst är Italien efter när det gäller internet och datorer. Även banktjänster över internet känns så himla komplicerade så då tar jag mig hellre till banken.
    Ingen snö här inte. Jag väntar och hoppas :)

    Sari, Hej! Toscana är underbart att besöka så det är bara att komma ner :) Tack, vad glad jag blir!

    Vero, haha, då har du samma problem som jag! Jag är inte med och tävlar om halsbandet. Men det var ju en bra idè så nu kikar jag in hos Ingela la la. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  7. Toscana...suck...där ska jag bo i mitt nästa liv! Var där för några år sedan och det var ju sååååå ljuvligt! Hej föresten! Hittade dig via Synnes blogg. Såg Toscana och blev nyfiken...Bor i västra Sverige, nära Vänern i lilla Dalsland. Började blogg för ett år sedan, tycker det är jättekul, men begränsar kontakterna pga av tidsbrist. Just nu är jag sjukskriven pga lunginflamation och då kan man ju sitta lite extra vid datorn :) Kika gärna in!

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du vill vara med och tävla!

    jag håller med dig om facebook. Hysterin har väl lagt sig här hemma. Jag är inne någon gång i månaden.. Fast jag har fått kontakt med vänner jag "tappat" bort sen länge igen. Det är ju kul!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Nygamlajag, tack för titten! Mmm, Toscana är helt underbart. tröttnar nog aldrig på att bo här :) Och jag tycker att Dalsland låter härligt också!
    Krya på dig.

    Ingela la la, det är bara det jag gillar med facebook. "Borttappade" vänner som man lätt kan hitta på igen.

    SvaraRadera
  10. Ja, gör det! :D

    Det var förresten ganska lustigt, precis efter att du hade kommenterat att det är lustigt att man dricker så mycket Coca-Cola i Turkiet så hade Pysen på Sicilien skrivit att Italien nog ligger på ungefär samma plats när det gäller konsumtionen av CC. :) Kanske olika i norra och södra delen av Italien? :) Vad dricker man till maten i Toscana?

    Ha det bra, kikar in senare igen! :)

    SvaraRadera