lördag 31 januari 2009

Invigning

där . Nu var lunchen avklarad hos Svärföräldrarna. Francescos bror hade mycket att berätta om. Tokyo och Japan är en helt annan värld och det är mycket som är annorlunda.

Jag bara älskar att höra historier från andra länder och kulturer. Skulle kunna varit kvar där hela eftermiddagen och lyssnat hans återberättelser.

Men vi ska en invigning av en ny körskola. Yes, en av Francescos kompisar har startat en ny körskola i Florens idag blir det lite partaj i den nya lokalen.

Alla kompisar här från Certaldo har samlat ihop 5 euro per person till en present. Jag tror att det blev en stor kruka med blommor.

8 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen. Jag ska titta på den i morgon för nu har jag precis kommit från malmö. Hoppas du får en trevlig kväll/Lis

    SvaraRadera
  2. Kul med partaj!
    Blir lite avundsjuk på din killes bror. Jag reser alldeles för lite nuförtiden.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  3. Jag väntar på din serie tillbaka i tiden..kul..vilken travtränare jobbade ni åt. Jag log för mig själv när du skrev om att frysa i stenhus. Det kan man inte tänka sig om man inte upplevt det, vad kylan biter enda in i benmärgen..Jag har rest mycket men det har inte blivit någon asien resa mer än turkiet o det räknas ju nästan inte. Jag gillar också att höra om resor..

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite partaj.
    Hoppas det kommer gå bra för hans bilskola nu då...
    Nu säger jag natta. Sängen och kudden ropar på mig.
    Så jag kilar inom snart igen.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  5. Mission complete...6:an på plats :) Du jag läste kör, som i sångkör...ha ha ha...kan det vara för jag älskar sjunga i kör och tänkte blixtsnabbt, att nu åker jag till Toscana och blir en bättre körsångare!!! Lycka till en Partyminglet!!

    SvaraRadera
  6. Lis, spännande att se vad du får fram för kort :)

    Segsliten, yes det var skoj :) Jag är också lite avundsjuk, skulle vilja vara på resande fot för jämnan, hihi!

    lurigopalia, kul att du gillar den. först jobbade vi åt Scuderia Trio, sen för Mollo i Torino. Det kommer mera!!

    Synne, vi hade riktigt kul igår!

    Anneli, haha, det kanske är jag som blivit helt kass på svenska. Heter det inte körskola?! Visst kom hit och förgyll vardagen med vacker körsång :)

    SvaraRadera
  7. jamen nu förväntar jag mig ett Blondinbella inlägg! :) kläder, skor, väska, smink... och sen vill jag se bilder på alla vänner... FÖRVÄNTANSFULL :o)

    SvaraRadera
  8. Cz, haha nej ingen glamblogg här inte! Hade inte ens kameran med mig..

    SvaraRadera