onsdag 21 januari 2009

The Best Job In The World

Jag hittade till den här sidan när jag snurrade runt i mitt inte alltför seriösa jobbletande på nätet.

Visst är det ett drömjobb eller vad tycker ni om 6 månader på paradisön Hamilton Island i Australien. Det ser helt underbart ut!
Lönen är 150 000 AUD, ungefär 800 000 kronor för att mata fiskar, göra rent poolen och BLOGGA.
Allt man behöver göra för att söka är att skicka in ett videoklipp med presentation av sig själv.

Jag har varit lite elak och tittat runt bland de olika klippen och skrattat åt italienarna som pratar engelska.

Jag vet, det är inte snällt men det är så kul!

De är i alla fall modigare än vad jag är för jag har fortfarande inte skickat in något filmklipp.

Nu läser jag på Aftonbladet att ansökningstiden går ut i kväll. Jag tror att dom fått in fel uppgifter för på hemsidan står det att sista dagen är den 22:a Februari. Sen är det 150 000 AUD inte 105 000.

Det finns fortfarande tid kvar för mig att skicka in ett videoklipp så att någon kan få sig ett gott skratt när dom tittar på mig!



15 kommentarer:

  1. Australien är underbart! Hade jag inte haft barn hade jag garanterat sökt det jobbet.

    SvaraRadera
  2. Pinsamt vad många fel Aftonbladet har i sin artikel. Dom skriver att 200,000 har sökt redan, testa att dela det med 10 så är det ändå för stor siffra. Jag sitter och jobbar på mitt filmklipp nu, kommer bli skitbra! :)

    Och du, kolla in svenskarna som sökt så kommer du skratta minst lika mycket åt dom som då du skrattade åt italienarna ;P

    SvaraRadera
  3. Det låter ju toppen! När åker du? ;o)

    SvaraRadera
  4. Segsliten, jag borde verkligen knåpa ihop ett litet klipp :)

    Daniel, det är verkligen pinsamt! Vad bra då ska jag kolla upp ditt klipp :) jag lovar att inte skratta åt dig!

    Pysen, jag skulle åka direkt om jag fick chansen :)

    SvaraRadera
  5. Haha vilket jobb ;D GO FOR IT!

    SvaraRadera
  6. Evalina, perfekt ju :)

    SvaraRadera
  7. Ja visst är dom! Hade inte varit helt fel att ha :)

    SvaraRadera
  8. Har funderat att söka jag med. Men jag tror jag skippar det.
    Kul att läsa om hur du hade det första tiden i Italien.
    Kikar in lite snabbt nu bara för att säga att jag lever. Inte på topp men ialla fall.
    Ha det så bra nu.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  9. Nämen, det är klart du ska spela in ett klipp! Vad har du att förlora? Skulle någon skratta så får man bjuda på det... Så är det!

    Vad roligt att du är med och tävlar igen!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja det är ju drömmarnas drömjobb! Australien är ju helt underbart!!Klart du ska spela in filmen, ge gärnet!
    Så himla bra med reseguide i Toscana! Jag och tjejgänget har tänkt oss till Toscana nästa höst ev. Då återkommer jag kanske till dig och får tips!

    SvaraRadera
  11. Brukar titta in lite då och då och läsa i din fina blogg men jag har aldrig kommenterat förut!

    Tycker allt att du ska spela in ett videoklipp och skicka in... kul grej!

    SvaraRadera
  12. La Toscana è bellissima! Cmq, complimenti x il tuo blog! :)

    SvaraRadera
  13. Det låter ju verkligen som ett drömjobb! Ett jobb som jag gärna skulle vilja göra är att åka runt i världen och bo på olika hotell och utvärdera dem och ge stjärnor åt dem.. Betald semester hela tiden! Undrar hur man får ett sånt jobb..? :P

    Jo, genom att läsa din blogg märker jag att det är många saker som är likadana i Italien och Turkiet, mest mentaliteten.. :) Fast det är ju nästan samma som att jämföra Finland och Sverige, inte många olikheter där heller (antagligen färre än olikheterna mellan Turkiet och Italien)! :)

    Vilken by i Toscana är det som ni bor i? Hur många människor bor det där? Hurdana är dina svärföräldrar annars då? Antar att barnen är mer "bundna" till sina föräldrar där också, än vad barn är i Norden?

    Åldern spelar inte så stor roll längre tycker jag. :) Det var viktigare då man var yngre, i tonåren. Nu är man bara något på tjugo.. :P Vilket datum i februari fyller du år? Jag fyller nämligen också år i februari! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Just det ja, jag glömde att svara på din fråga! :)

    Historia är ett shoppingcentrum bara ett stenkast ifrån vår lägenhet, det öppnade i augusti men har redan blivit jättepopulärt! Finns en massa butiker, kaféer, restauranger, spelhall, biosalong och snabbköp där. :)

    SvaraRadera
  15. Synne, klart du ska söka du också :) Krya på dig!

    Ingela la la, nej det har jag faktiskt inte :) Funderar på det! Klart jag är med och tävlar :)

    Anneli, :) ska försöka komma med in bra id. Vad roligt med tjejresa till Toscana :) Det är bara att höra av dig om du har några frågor!

    Nellie, vad roligt att du lämnade ett avtryck här hos mig. Tack :) Visst är det en kul grej!

    Nina, Toscana meravigliosa! Grazie per la tua visita e per il complimento :)

    Laura, det undrar jag också :) Jag bor i Certaldo, 16 000 invånare. Ganska litet och perfekt! Mina svärföräldrar bor bara 1 kilometer härifrån. Jo visst är dom mer bundna. Det kan kännas överdrivet ibland men det kan man inte göra så mycket åt :) Dom är snälla, goa. Jag tycker om dom! Angående min födelsedag så fyller jag den 12:e!

    SvaraRadera