onsdag 14 januari 2009

Ordning och reda

Dom tre senaste dagarna har ägnats åt städning. Jag har hjälpt min svärmor att städa ur ett "utrymme" där min pojkväns lillebror skapar skulpturer av alla dess slag och andra konstverk.

Han studerar konst på universitetet i Carrara, en stad som är världskänd för sin marmor. Just nu befinner han sig som utbytesstudent i Tokyo. Han har varit där sedan augusti och kommer tillbaka i slutet av januari.

Man kan väl säga att det vi har gjort är en väldigt snäll "välkommen hem" present.

Här kommer ett före och efter kort. Tyvärr hade jag bara mobilen med mig.

Jag har hört någonstans att en äkta konstnär trivs i oreda men det här är lite för mycket.



Här har vi ett lite mer ordnat resultat.




3 kommentarer:

  1. Vad trevligt att hitta en till svenska i Italien! Själv är jag Romagnola sen två år tillbaka.
    Nu ska jag kolla lite mer på din blogg,
    buona serata! :)

    SvaraRadera
  2. Hej
    men vad snäll ni är:)
    jag har oxå städat typ i flera dgr, har barnen sjuka så det blir lite här o lie där:)
    jag väntar med spänning på del 3..
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Rebecka, Tack, vad kul att du kikade in hos mig!

    Sari, det roliga med att städa är att man ser resultatet direkt :) Del 3 kommer senare under dagen!

    SvaraRadera