fredag 2 januari 2009

Andra dagen

Snart är den andra dagen på det nya året slut och allt är som vanligt.

Jag är inte typen som avger något nyårslöfte men hoppas att det händer fina saker 2009.

På nyårsafton hade jag röda underkläder som för tur med sig och passade också på att äta linser som gör en rik. Man kan ju alltid hoppas! Vi hade riktigt kul. Många flaskor rödvin och köttet grillade vi i öppna spisen.

Jag hade tagit med en flaska O.P Andersson som jag inhandlat på Ikea.

Vilken succé!

Den som trodde att italienare dricker mindre än svenskar har misstagits sig. Flaskan gick från mun till mun och inga glas användes. Jag följde flaskan med "Helan går" som är den enda snapsvisa jag kan. Har fortfarande inte lärt mig att dricka snaps men sjöng det gjorde jag!

9 kommentarer:

  1. Å jag som trodde dom var mer sofistikerade i Italien...hihihi
    Känner du några bloggare i Australien? Eller var man skall leta efter dem?
    MB

    SvaraRadera
  2. Maria, mmm skenet bedrar ibland :) Jag har skrivit en kommentar hos dig!

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni hade det riktigt trevligt! :o)

    SvaraRadera
  4. Tycker alla borde gå in och skriva under det här. http://www.8hours.eu/index.php?lang=se för att stoppa de onödigt långa och plågsamma transporterna djuern får.

    Love you sis

    SvaraRadera
  5. På IKEA ha ha det var inte dåligt!!! Jaså röda underkläder - det hade jag inte en aning om. Hade en röd underklänning - gills det?

    SvaraRadera
  6. Pysen, det var riktigt trevligt :)

    Lillsyrran, ska gå in och titta på sidan.

    Njut i din trädgård, jag tycker att det gills :)

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på det nya året! Verkar som om ni hade det kul på nyåret.

    SvaraRadera
  8. Vi trötta skidåkare orkade inte hålla oss vakna över årsskiftet. Patetiskt... hahaha.

    En riktigt god fortsättning på det nya året från ett rimfrostigt och dimmigt Lombardia!

    SvaraRadera
  9. Segsliten, tack och krya på dig :)

    Utlandsmamman, tack det samma :) det är jobbigt att vara ute i friska luften hela dagarna! Så jag förstår om ni somnade!

    SvaraRadera