tisdag 30 december 2008

Det ringde på dörren..

precis när jag var på väg till jobbet.

Utanför står en ursäktande kvinna som upprepar "Förlåt", "Tack", "Det var väldigt snällt av dig".

Hon sa att dom varit borta ett par dagar, lämnat katten själv och så igår när dom kom för att titta till honom så stack han ut.

Stackarn, jag förstår inte varför dom lämnar honom själv men var för stressad för att säga något.

Dom bor iallafall dörren bredvid. När dom kommer tillbaka ska jag erbjuda mig som kattvakt till nästa gång!

4 kommentarer:

  1. Usch!! Om det är något jag AVSKYR så är det mässiskor som åker i väg "några dagar"och lämnar djuren själva!

    Ge katten mycket god mat så han/hon flyttar till er istället!! =)

    SvaraRadera
  2. Undrar hur många dagar "några" är för grannen.. När jag hade innekatt lämnade vi också katten själv ibland, men aldrig mer än en natt i taget, skulle vi vara borta längre bad vi någon åka dit en gång om dagen och se till att den hade ordentligt med mat och vatten och städa lite i lådan... Nu är alla djur ute (här kan man ABSOLUT inte ha djur inomhus.. fyyyy så hemskt... ;o), och när vi åker på semester sköter svärfar om dem och ser till att dem får mat och att dem har det bra. Han kommer ändå hit varje dag eftersom han har sina höns här.

    SvaraRadera
  3. Förstår inte folk som kan göra så.
    Har man tagit till sig husdjur så får man väl för sjutton ta hand om dom! Sen spelar det väl ingen roll om man bor i Sverige, Norge eller Italien.
    Säg åt som att du kan passa den i fortsättningen.
    Skönt att kissen har er som goda grannar.

    Vet inte om jag hinner in til dig i morgon.
    Så jag önskar dig gott nytt år redan idag för säkerhetsskull.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  4. Sis, jag ska ladda upp med ett lager kattmat här hemma :)

    Pysen, nej, det vet man ju inte hur många det är. Jag visste inte ens att dom var borta, har inte så bra koll :) Tur att du har en snäll svärfar!

    Synne, det har du rätt i. Man måste ju kunna ta ansvar för sina djur.

    SvaraRadera