torsdag 26 februari 2009

Fortsätter min jakt!

Nu är jag på väg ut på jobbjakt. Det är inte det lättaste men jag ger inte upp.

Så med id-kort och uppehållstillstånd åker jag till Poggibonsi, det är lite större än Certaldo, och presenterar mig på de olika "jobbkontoren".

Jag vet inte hur många som egentligen får jobb genom de olika "jobbkontoren". Många gånger handlar det om kontakter och för tillfället hjälper inte ens kontakterna.

Nu börjar det bli sent, varför går tiden så fort framför skärmen?!

8 kommentarer:

  1. Lycka till! Det är helt rätt, ge inte upp!

    Kom över till mig när du har tid - här finns en liten blomstergåva och så skriver jag lite om dig.

    SvaraRadera
  2. vilken härlig utmärkelse! Har du piggnat till? Nu är jag uschlig igen...urk. Konsterten var bar förstår jag! Lycka till med jobbsökandet, det kommer helt säkert att gå bra för dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det går bra, lycka till!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. *håller tummarna* Det är tyvärr inte konstigt om man tröttnar emellanåt, men jag är säker på att du snart hittar något!

    SvaraRadera
  5. Cz, tackar, tackar :)

    Anneli, jo, känner mig lite piggare. tack så mycket :)

    Segsliten, så du har kommit fram till kalla? Sverige?!Tack!

    Myra, skönt att höra, trodde det var jag som var konstig :)

    SvaraRadera
  6. Kämpigt!
    Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att jobbsökandet gick bra! ;)

    SvaraRadera