torsdag 29 oktober 2009

Bara två dagar kvar!!!

Bara två dagar kvar på hotellet. Det känns ganska skönt. Det har tagit mycket av min energi den senaste månaden. Inte för att det varit för mycket jobb. Men för alla regler.

Jag menar, vi ska prata med gästen men absolut inte för mycket. Inte vara för påträngande, inte ställa frågor...

Alltid vara i matsalen. Inte för nära bordet och inte för långt bort...

Helst komma ihåg namnet och tilltala gästen som Mr. X. Minst en gång under en frukost, lunch och middag...

Känslan är att vi som servitörer mer är betjänter. Ingen trevlig känsla...

Jag kommer dock sakna bilfärden med radiolyssningen och mina arbetskamrater. Men det är det enda!

2 kommentarer:

  1. Aha...hmmm och mmmm jag förstår..typ lite mycket överklass..så gott då att tiden rinner ut..blir det restaurangen nu då?

    SvaraRadera
  2. Anna, för mycket överklass för min del. Japp, nu blir det restaurangen november ut!

    SvaraRadera