fredag 8 maj 2009

Ring ring

Sitter fortfarande i morgonrock, har druckit morgonens dos av kaffe. Och jag är väldigt glad över att vi har porttelefon.

För Jehovaskvinnan ringde på, väldigt tidigt i morse. Ok, det var inte så tidigt men jag hade precis vaknat.

Jag möts av ett "Buongiorno Veronica!"

Och så börjar hon babbla på. Jag lägger in något "Jaha", "Hmm", men längre än så sträcker sig inte mina diskussioner med henne. Ännu mindre i dag då jag var nyvaken och hade ingen som helst lust att förklara min relation till Gud.

Så hon kommer tillbaka på måndag eftermiddag, då jag är på jobbet!!!

11 kommentarer:

  1. Henne blir du visst aldrig av med!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  2. Jag säger som min exkille sa när de kom. De ville tala om att alkhol inte var i tråd med det gud ville osv....
    Exet lyssnade mycket noga och tålmodigt en stund så säger han....
    Men varför säger ni så, Jesus var ju hembrännare.
    Hur kan du säga så svarade damerna. Inte nått konstigt alls sa exet. Han gjorde vatten till vin. Är inte det hembränning så vet inte jag...
    Damerna från Jehovas kikade förvånat på varandra så säger den ena att de måste nog gå till kyrkan för att ta reda på hur det ligger till med det. Så skulle de komma tillbaka.
    De har ännu inte kommit tillbaka...
    Det är över 25 år sen hehe...
    Jisses vad tiden går du...
    Bara inse att man håller på att bli gammal...
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  3. Smart att be henne komma tillbaka när du jobbar! ;)
    Ang ditt jobb, så hade jag gärna tagit det, men dels bor jag ju här, och dels är min italienska inte så jättebra.. ;)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Smart! :o) De kan vara rätt efterhängsna dem där... Tur att vår porttelefon inte fungerar ;o)

    SvaraRadera
  5. Jag blir lite galen när dom kommer..grrrr på dem..jag tycker man kan få välja själv om man vill ha kontakt..ingen annan kyrka kommer hem ju..

    SvaraRadera
  6. Haha! Ja, då kan hon ju få tala ostört! ;)

    SvaraRadera
  7. Segsliten, hihi, nej du! Hon pratar med mig som vi skulle varit vänner hela livet :)

    Synne, haha, det där ska jag tänka på nästa gång damen kommer! Och du, tiden går alldeles för fort...

    Jo, det är inte så att jag har mycket att säga till om när det kommer till den jehovasdamen. Så när hon sa att jag kommer tillbaka på måndag, svarade jag bar visst :)

    Pysen, du har tur du :)

    Anna, det tycker jag med... Att man ska få välja i lugn och ro!

    Anna of Sweden, :)

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Jag kommer från Livets ord och undrar om du har mött jesus?
    Kom gärna in på min blogg och hitta vägen till frälsning!!
    Typ inte:)

    SvaraRadera
  9. Fredrik, ska ta och fundera över det :)

    SvaraRadera
  10. Skönt att ha en dörr emellan sig och den som ringer på, ibland. Inte det första man vill prata om på morgonen precis.
    Alla har rätt till sin tro, men behöver ej pracka på sin tro!!!!

    SvaraRadera
  11. Lissen, hihi, precis :)

    SvaraRadera